Házi állatok a karanténban
(otthon 3 kisgyerekkel)

1. nap

    Kellékek, előkészületek:
  • megrajzolni a farmot
  • mellékletek (1-4.) kinyomtatása
  • 1 nagyobb falfelület/ ajtó kiválasztása, ez lesz egész héten a munkaterület (ide ragasztjuk a kicsinyeket, a lábnyomokat, stb.). Az enyém az ajtó lett, itt kérek elnézést, de már egy hozzáértő kéz az alapját kiszínezte régebben :D
  • Én most előre felragasztottam, csoportosítva az állatokat (melléklet 1.) , azt kellett megfejteni, mi alapján csoportosítottam. Ezt lehet közösen is, kinek hogy jobb :)
    háziállatok foglalkozás óvodásoknak
  • • tojástorpedóhoz a 2 „tábla” (az egyik játékos táblájáról itt láthatod a képet) elkészítése. A felső táblázat a játékos saját tyúkólja, oda rejti el a 3 db tojást, az alatta lévő táblázat pedig az ellenfél tyúkólját szimbolizálja, ide lehet feljegyezni a találatokat. Az nyer, aki előbb megtalálja a 3 db elrejtett tojást
    háziállatok foglalkozás óvodásoknak
    Beszélgetés:
  • Képek tanulmányozása, csoportosítás megbeszélés
  • Kisebb gyerekkel az állathangok utánzása
  • Megbeszélni, milyen lakhelyek vannak, hogy néznek ki, stb. Milyen állatok lakhatnak ott – melléklet 4. -beragasztani (több megoldás is lehetséges, mi most így ragasztottuk be)
    háziállatok foglalkozás óvodásoknak
  • Kiszabadultak a kicsinyek - melléklet 2. (állatok képeit kiszórni pl. a nappaliban), párosítsuk a szülőkkel
    háziállatok foglalkozás óvodásoknak
    Vonalvezetés:
  • Kicsinyek párosítása (melléklet 3.) :a gyerekek rajzos asztalát használtam, erre csináltam meg a pályát (a filctollat le tudom mosni). A kicsinyekhez tettem 1-1 db kupakot. Azt kellett a gurigával „megfogni” és az anyaállathoz vinni a megadott útvonalon.
    háziállatok foglalkozás óvodásoknak
    háziállatok foglalkozás óvodásoknak
    Ügyességi játék:
  • Beszélgetés a házi kacsáról (kinek a rokona lehet, milyen a lába, miért olyan, hím és nőstény neve)
  • Miért tartjuk a kacsát?
  • Kiskacsák kihalászása a vízből (kellékek: vizes edény, kupakok, két bambusz szívószál, de bármilyen más eszköz is alkalmas lehet erre pl.: már kifogyott filctollak, szemetesbe szánt ceruzák, stb.)
    háziállatok foglalkozás óvodásoknak
    Gondolkodtató feladat:
  • beszélgetés a tyúkról (hím és nőstény neve)
  • Miért tartjuk?
  • tojástorpedó ( Torpedó szabályaival, 3 tojást kell megtalálni)
    foglalkozás óvodásoknak
    Mozgásos feladat:
  • Baromfiudvar lakóinak mozgása (tyúk kapirgálása, szárnycsapdosás, stb.)
    Kreatív feladat:
  • tenyerünket befesteni, lenyomat, kialakítása tyúkká
    foglalkozás óvodásoknak
    kép forrása: internet